Thursday, December 5, 2013

Maafkan Aku


"Kau rasa aku ok tak ?" Aku rasa aku ni dah rosak r. Banyak sangat dosa. Subuh pun dah banyak kali subuh gajah…Aku rasa insaf ni pon sebab tadi mak aku call, dia pesan jaga diri, jaga solat, solat tu jangan tinggal walaupun kat mana-mana.

"Apa yang mak kau pesan tu, itulah yang nabi pesan…Kita ni Bani Adam. Semua Bani Adam buat kesilapan."

"Really?"

"Yup. Dan sebaik-baik Bani Adam tu yang bertaubat atas kesilapan2nya."

"Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih; dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga)"

(Surah ali-Imran ayat 4)


*maaf atas kelemahan diri ini ya Allah.
Add caption

No comments:

Post a Comment