Thursday, December 19, 2013

Wanita Syurga Bidadari Dunia

Kau kenalkan aku dengan sebuah cinta. Namun kau juga kenalkan aku dengan putus cinta.


Weh muslimah tu macam mana??? 

 Muslimah ni seorang wanita islam. Sebenarnya tak susah pun nak jadi muslimah, mungkin ada yang cakap:

“saya ni teruk r, text laki tu, text laki ni, semua laki saya pernah text, cakap je, hensem tak hensem,boyfren orang ke laki orang ke semua saya dah expert, tolong la jangan panggil saya muslimah, x layak kot”

Sebenarnya title muslimah tu semua wanita Islam layak dapat, simple je, muslimah ialah wanita Islam yang berkeperibadian Islam. Tapi lain pulak dengan solehah, wanita Islam yang hidupnya atas landasan Islam dan istiqamah dengan keperibadian Islam.
.
So, kalau nak jadi solehah, wajiblah jadi muslimah dulu sama gak dengan laki kalau nak jadi soleh perlulah jadi muslim dulu =)

Muslimah yang solehah akan sentiasa ada perisai yang kukuh. Kuasanya sangat hebat,bahkan mampu mematahkan niat yang jahat terhadap pemakainya.

Apabila perisai ini dibawa bersama seorang muslimah, sebenarnya tak de la nampak macam nak pergi perang tapi muslimah yang bertudung labuh kelihatan lebih 'sweet' dari wanita-wanita 'hot' yang tidak menutup aurat di luar sana. As we know neraka itu 'hot' and syurga itu 'sweet'  ><

Tudung labuh lah perisai tu. Senang kata boleh buat hipotesis sekolah rendah iaitu semakin labuh tudung seseorang, semakin segan orang sekeliling terhadap pemakainya. Kat tudung labuh sendiri sudah tertulis "aku seorang muslimah" tanpa perlu di war-war kan pemakainya.


Sedarlah muslimah yang berperisai. Anda membawa amanah tudung labuh. Ia melindungimu, tiada siapa yang dapat  membolosinya kecuali diri sendiri. Jangan sesekali membolosinya dengan perlakuan yang melampau kerana apabila anda membolosinya, bermakna anda juga membolosi perisai muslimah yang lain.

Tidak dapat dinafikan, setiap muslimah yang sedang berada di alam remajanya pernah mengalami ujian bagi dirinya iaitu hatinya akan jatuh hati dengan seorang Adam ataupun lebih.
Lelaki mudah meluahkan kata-kata manis untuk mendapatkan cinta daripada seorang Hawa. Seorang sahabat muslimah membuat analogi bahawa cinta seorang muslimah ibarat madu. Madu cinta itu akan diteguk untuk menghilangkan dahaga yang tidak akan hilang.
Cinta itu maruah seorang wanita. Sememangnya maruah muslimah itu sangatlah cantik.
Bagaimana pula kalau sudah terlanjur?
Sebenarnya, tiada istilah terlambat untuk berubah.Sebenarnya cinta itu fitrah. Fitrah sebagai manusia kita nak mencintai dan dicintai. Cuba kita alihkan fitrah cinta itu kepada Allah. Setelah bermacam-macam nikmat yang Allah bagi kepada kita. Adakah kita still nak mencintai orang yang langsung tidak bagi apa-apa dalam hidup kita? Kalau ada pun tak mungkin manusia akan bagi sebanyak yang Allah telah bagi =)

Cintakan bunga, bunga akan layu.
Cintakan manusia, manusia akan pergi. 
Cintakan Illahi itu yang abadi.

12 comments:

  1. Nice entri.. Teringin untuk berubah mjadi muslimah yg solehah.. Inshaa Allah.. Moga dipermudahkan..

    ReplyDelete
  2. "tiada istilah terlambat untuk berubah". betul sangat-sangat tu.. such a great entri :)

    ReplyDelete
  3. Salam blogwalking dari segmen "i will follow you by syira lokman".. ngeeeew done follow ~

    Jemputlah singgah ke blog jika kesudian :)

    http://randomlyawesomeme.blogspot.com/2013/12/trip.html

    ReplyDelete
  4. X sbr mnunggu ak mnjd yg halal utk mu ...

    ReplyDelete
  5. suka lah entri..semua wanita islam ialah muslimah tp ke arah wanita solehah.. betul2 kn ikut lndasan.
    thanks visit mine.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Bismillah. Assalamualaikum :)
    Nice entry :) InsyaAllah akan singgah baca lagi.
    Btw, follow me back ye. :) Comment di entry :)

    ReplyDelete