Sunday, October 27, 2013

Luahan Hati Seorang Isteri

ASSALAMUALAIKUM
Aku rasa macam dalam kewas-wasan sikit malam ni, was-was sama ada perlu ke tulis pasal ni. walaupun aku masih belum berumah-tangga ada pulak orang yang email kat aku masalah dia mintak aku post, ok la kita post, lama da email nih, aku pernah publish kat blog lama aku tapi aku dah lupa password blog tu sebab time tu buat blog bodo-bodo je, bosan...harap-haraplah usaha ciput ni dikira sebagai kerja dakwah di jalan Allah untuk saling menyedarkan sape yang tak jugak nak sedar-sedar bahaya nya dosa benda nih...

bawah ni ialah tulisan email nya:



Assalaamu’alaikum…

Harap permasalahan ini dpt dipublishkan ke blog anda agar dpt pandangan dan menjadi nasihat utk org lain.

Sedihnya rasa bila dapat tahu suami suka menonton gambar2 dan video lucah! Rahsia ni tbongkar masa 4 bln kahwin, 1st time saya tjumpa dlm hp, kemudian dvd2 melambak tersorok dlm umah, dgn petunjuk ALLAH SWT saya tjumpa benda2 tu.Terkejut sungguh masa tu dan airmata berderai laju!


Disebabkan tgh pregnant, saya cuba elak dari marah2, kawal api kepanasan ni. Saya hya mampu menangis dan mcm2 fikir.Mak bapaknya yg dh lama duk dgn dia xkan bole x tjumpe benda2 tu dan x tahu dark secret anaknya tu.

Yang mbuatkan saya sgt2 tkejut krn, suami seorang yg bole dikatakan bagus agamanya ; selalu solat awal waktu, solat jemaah di surau stp waktu, rajin membaca Al-Quran, hafal bbrp surah alquran, hafal hadith, suka mbaca buku2 agama, pergi ceramah usrah kat surau. Macam mana pula bole tjebak dgn benda2 haram tu????

Suami juga seorg yg agak kuat seks, dan sy sentiasa memenuhi khendaknya tanpa menolak. Siasat punya siasat rupanya sumbernya dari adik dia, adik dialah yg beli dvd2 tu, download dr internet pastu sama2 share dgn abg die! Adik beradik sama je!!!

gambar gua rembat


Dh byk kali sy tjumpa benda2 tu dlm hp, pc, dvd sumenye sy buang.Tapi sy dimarahi dan dikasari pula dsebabkan buang benda2 tu, suami tetap mpertahankan maksiat haram tu dgn mcm dolak dalih dia..katanya nak ‘study teknik’, suka tgk body pompuan (sy sedar body sy x secantik mcm pelakon2 x senonoh tu, tp cukup bsyukur dgn kejadianNYA ini) dan katanya “dosa mbunuh pun ALLAH ampunkan, maksiat mata ni bole btaubat, ALLAH ampunkan jugak”. Nauzubillah..

Benarla dunia akhir zaman ; kita cuba amar makruf nahi mungkar, tp dikritik dan dipersoalkan. Bila sy tanya adakah die x puas dgn saya? dijawabnya tidak, malah sy sentiasa memenuhi khendaknya tanpa menolak wpun tgh sarat hamil.

Kini dah 2 thn kahwin, suami masih x b’ubah..saya nampak dgn mata kepala sdri die dok sedap layan benda2 tu!!! astaghfirullah hal azim. PC ofis, pc sy pun tsimpan benda2 haram tu, game seks pun ade! Skrg ni dh sebulan pc di rumah sy bwak kuar dari umah tu letak di ofis sy.

Saya nasihat, tegur dgn berhemah, lemah lembut, sopan santun (x pernah sikit pun sy bkasar tinggi suara kat die) tarbiyah, send email artikel2 agama…masih x jln. Dlm senyap2 dia download benda2 tu, sume sy dpt kesan walaupun dia cuba menipu.

Alhamdulillah ALLAH gerakkan hati sy dan beri petunjuk.Dah puas sbnrya sy selalu nasihat, tegur dgn baik, solat hajat, doa kpd ALLAH dan terus berdoa.


Minta nasihat kwn2 sekalian apa yg bole sy lakukan agar suami sedar insaf dan tinggalkan tabiat buruknya ni???Minta Tolonglah sya xnak airmata ni sia2 keluar krn memikirkan hal manusia.

Aku masa dapat email ni rasa kesian gak dengan orang ni tapi aku rasa lagi kesian dengan laki dia, alah semua dah besar kan, kemonla, konpem kita tau yang semua nikmat yang Allah bagi kat dunia ni Allah akan persoalkan balik nanti so haa paham-pahamlah.  

Wallahu'alam =)