Saturday, August 17, 2013

Open House

Dalam dua minggu lagi aku akan menghabiskan masa cuti dan akan mendaftar sebagai seorang mahasiswa kat USM, member lain semua macam excited tak sabar nak jadi budak u tapi aku rasa lain macam pulak. Makin dekat makin berdebar rasanya, semua aku buat macam tak kena, mungkin sebab nak jadi budak baru dan mungkin jugak sebab aku takde geng kat sana. Tahun masa nak daftar matrik takde la rasa nervous sangat sebab memang ramai member yang dapat sana. Tiga orang dalam bilik aku semua kawan dari sekolah lama sebab tu la rilek je, tak lah gelabah cam sekarang.

Sesak jadinya time openhouse

Masih lagi musim raya jadi ramai la yang buat rumah terbuka,rumah aku tak terkecuali.
Boleh la jumpa member lama. Tengah syok sembang ada sorang pak cik ni tanya aku 
''anak perempuan saya pun ada jugak yang baru habis matrik, kenal ? dalam hati aku terus cakap memang tak la bukannya saya kenal semua kat matrik tu, saya kenal yang lawa je =p. ngehngeh
Lepas siap makan dia panggil anak perempuan dia, perghh memang lawa la, kalau tahu lawa awal-awal tadi mesti aku lebih sopan dengan pak cik tu. Tapi yang herannya memang aku tak pernah nampak awek tu sebab paling kurang orang yang sama daerah ni akan naik bas yang sama time semester break, aku tanya la awek tu ''hmm dulu matrik mana ehh? selamba dia jawab ''matrik gambang Pahang. patutla saya matrik Melaka pak cik, sah-sah la saya tak kenal budak matrik lain... Ayoyo