Monday, August 19, 2013

Islamku

hai =) boleh berkenalan? mind intro?
  
pickup lines cam budak sekolah je.. issy, kenapa gedik sangat ni, kalau ada banyak sangat masa free sampai ada masa nak ngorat orang apa kata kita gunakan sikit masa tu untuk doakan saudara kita di Syria dan Mesir. Lebih elok kita doakan mereka setiap waktu setiap kali lepas solat ataupun dengan menggunakan qunut nazilah.

bro, gua x tahu sangat la apa yang orang Mesir buat sampai main perang-perang ni, explain please?
bukan setakat Mesir yang Iraq, Afghanistan, Iran, Syria, Palestin, Lahad Datu dulu pun gua x sempat nak update, takde angin takde apa tiba-tiba Mesir pulak bergoyang..pening gua

mungkin kita terlalu sibuk sampai tak sempat nak ambik tahu pasal orang-orang Islam kat sana. Sebenarnya bagi aku benda ni bukanlah hanya sekadar membabitkan hak kemanusiaan tapi yang lebih penting lagi ini melibatkan aqidah kita sebagai umat islam. Contohnya kat Palestin di mana Masjidil Aqsa yang menjadi lokasi penting semasa peristiwa israk mikraj Nabi Muhammad S.A.W. Sama gak dengan apa yang berlaku kat Mesir sekarang memang kena tahu dan paling kurang doakan mereka kerana kita orang Islam bersaudara.

pergolakan kat Mesir sekarang disebabkan rampasan kuasa oleh tentera yang menggulingkan Presiden Mursi yang dipilih secara sah pada pilihan raya Mesir lepas. Jeneral Abdul Fatah al sisi yang mengetuai tentera bermula 3 Julai lalu dan penyokong Mursi membuat bantahan dengan protes ke atas penggulingan itu.
Tentera pulak dah makin gila membuat serangan balas sampai rampai orang awam pun kena tembak, kena tembak time solat pulak tu. tak ke kejam tu?

tapi yang aku respect diorang ni walaupun dalam keadaan darurat still jaga hukum hakam. bab aurat,ikhtilat laki pompuan. macam dalam gambar ni.


hebat kan, memang gua salut sama lu. kat negara kita pulak tak payah cakap la. ngehngeh. hehe