Monday, August 12, 2013

Pastikan Selamat

ASSALAMUALAIKUM

amacam duit raya? banyak tak? tengok soalan pun dah nampak yang aku ni dok dalam golongan yang bermata duitan kan. Sebenarnya aku ni bukan setakat mata duitan, mata lain pun aku termasuk jugak, mata-mata, mata rabun, mata empat, mata hati, mata keranjang je bukan. Walaupun aku aku da masuk umur yang ke 19 tahun ini tapi masih ada yang sudi menghulurkan seciput angpau untuk insan seperti aku. Macam best kan jadi aku. Takde best pun, orang bagi tu pun sebab aku dah merayu-rayu dengan muka innocent macam minta penyepak dua kali. And last-last dapatlah aku berbangga dengan jumlah terkumpul duit raya aku sebanyak RM180. Sedikit pembetulan ya, umur saya pada masa saya tengah menaip ni ialah 18 tahun 11 bulan, belum masuk 19 lagi.(so? apa motif kau cakap camtu) maknanya aku nak merasa zaman muda lagi la.


Semalam layan game malaysia ngan barca, okay la untuk jadi bahan tontonan bagi aku yang dah lama tunggu perlawanan bola, maksudnya untuk melepaskan rindu sebab lama tak tengok bola tapi bagi yang nak layan perlawanan bola game tu tak best sangat la, sebab? sebabnya simple sebab Malaysia gunakan corak bertahan je dan bila timing elok terus buat counter attack(woi banyak bunyi la kau ni!!!kalau kau terer sangat kau pergi main sendiri la nak tengok) janganlah cakap camtu sebab saya ni cuma peminat je, dah namanya peminat secara tidak langsung aku juga dilantik sebagai pemerhati bebas dan merangkap sebagai pengkritik yang membina bola sepak seantero dunia okay, takmo marah-marah okay, piece yaww =D(alah padahal aku ni keyboard warrior je pun) 

Di sini aku nak senaraikan beberapa amalan selamat pada musim cuti ini :

  1. Jika ternampak adik-adik yang sedang memegang antena tv pada waktu Maghrib awasi mereka, kemungkinan diorang tengah rancang untuk bermain mercun dengan cara yang lebih kreatif dan ganas.
  2. Sebelum meninggalkan rumah, pastikan keadaan rumah selamat. Semua pintu telah dikunci.
  3. Biarkan selipar dan kasut dalam keadaan tidak tersusun. Pencuri atau mereka yang ingin pecah masuk ingat ada orang dalam rumah.
  4. Simbahkan rumah anda dengan cat merah, orang akan ingat ini rumah gangster dan tidak akan berani untuk kacau.
Selamat Beramal =)